Hello, blog ini blog saya :)

Monday

Kesabaran itu penting

Sabar itu kan separuh dari iman, semua orang kena ada sifat penyabar tu. Tapi terpulang kepada seseorang untuk mengawal kesabaran tu.

Seseorang pernah cakap 'kalau kita sabar, kita akan dapat ganjaran nya', maksud seseorang ni kita cuma perlu bersabar selagi kita mampu dan kita akan dapat apa yg kita nak. Tak semestinya kalau kita nak kita akan dapat masa tu juga. Dan kita juga perlu bersabar dengan sikap sesetengah orang yg susah untuk diramal. Humans are unpredictable, honey.

Mungkin sekarang kita menangis dan sakit hati dengan sesetengah orang tu tapi mana lah tahu nanti orang tu berubah. Kita tak tahu kan?

Kawan aku ada cakap 'berfikiran positif kak, mana lah kita tahu kot kot dia ada hal yg kita tak tahu'. Ya berfikiran positif bukan semua orang ada. Sesetengah orang tu berfikiran negatif tentang diri sendiri dan orang sekeliling. Susah kalau macam tu, takut tak boleh nak bawak bergurau. Tapi sesetengah orang yg berfikiran positif ni, kalau dah nampak sesuatu benda tu salah tak kan still nak fikir positif kan? So pandai pandai lah.

Bagi aku, aku boleh berfikiran positif dan aku boleh berfikiran negatif dalam sesetengah perkara. Kesabaran aku mungkin tidak banyak, tapi aku sabar selagi mampu sebab tuah manusia kita tak kan pernah tahu.