Hello, blog ini blog saya :)

Friday

Bila mama dah tak ada dekat rumah, semua kena buat sendiri. "Berdikari sikit", kata mama. Nak makan pandai pandai lah cari. Baju kena jemur sendiri. Semua kena buat sendiri, tp along lebih rajin dari aku bab bab masak, basuh jemur baju. Aku kan anak papa, kat mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi :)
Lagi lagi aku sorang perempuan dlm adik beradik, pemalas bertambah tambah.

Erk hari ni aku tinggal sorang je. Semua orang busy buat hal masing masing. Along dah keluar pagi pagi buta, papa pun sama. Haihhhh :O
Lagi pun kejap lagi aku ada tuition. Tak lah rasa bosan sgt duduk rumah ni.

SEMALAM PUNYA HAL

Semalam kan tiba tiba along bising "Papa mana papa? Along nak ajak papa pergi bank ni. Gaji dah masuk dah". Papa yg baru balik dari cari wallet dia yg KONON nya hilang tu, terus cakap "Jom lah. Papa nak 'pow' RM100 hahaha". Papa dgn along pun pergi, bank area area sini je.

20minit kemudian.............

Aku dengar ada orang ketuk pintu, masa tu hujan lebat sangat. Rumah aku gelap gila :O
Takut aku nak buka pintu masa tu, bila aku buka je. Papa masuk sambil cakap "DUA RIBU lebih dekkk gaji dia". Aku pun percaya bulat bulat "OH YEKE? WOW BYK NYA" (byk bg org yg kerja promoter lepasan spm mcm along), then papa sambung "DUA HINGGIT je ada dalam bank dia, cehhh 'DUA RIBU' punya pasal basah lenjun mcm ni". Aku tak faham mula mula, pastu along explain. "Gaji tak masuk lagi lah, dalam bank ada DUA HINGGIT je"

Riuh rendah rumah pasal benda ni, padahal dalam rumah ni ada aku, along dgn papa je. Haih mcm mcm :)

PAPA <3